Veckans tistel…

… går till Kulturhuset och ”Red Bull art of can”! Det har alltså gått så långt! Vilka har Red Bull mutat för att bli insläppta i vårt fina men olägligt placerade kulturhus för sin obehagliga produktprofileringskampanj förklädd till konstutställning?

”Vi uppmanar till kreativitet!” NEJ, ni uppmanar världens konsumenter att slaviskt följa era nycker, hur märkliga de än må vara. ”Den här veckan ska ni gå och titta på när folk kör ner med lådbilar i strömmen.” ”Den här veckan ska ni gå och titta på folk som vi lurat att lägga ner hundratals timmar på att stärka vårt varumärke, i tron att de ska bli upptäcka konstnärer”. Jag åker hellre tiotusen mil längs en graffititäckt pendeltågslinje än vistas 100 meter ifrån Red Bull can of ”art”.

Synd att så många duktiga kreatörer lagt ner så mycket tid på det här skräpet. Tänk om de ägnat tiden åt att göra något på riktigt, det hade kunnat bli grymt.

tror en förvånad Ful-David.